Help - Search - Members - Calendar
Full Version: mine forhjul sidder skævt!
RCinfo.dk Forum > Alt det andet > Gamle emner > QD-Racer Diverse
Frede92
Hejsa.

har et problem med mine forhjul, de drejer ind mod hinanden, hvilket jeg er ret sikker på ikke er meningen!

Click to view attachment

Noget man kan gøre for at rette op på problemet???

Håber der er nogle der kan svare!
rosenaa
Har du sat styrespindlerne rigtigt på, prøv evt. at bytte om på højre og venstre, det kan være der problemet ligger - hvis jeg husker rigtig.
Curt.
Jakes01
Hejsa.

(Curt, jeg er ret sikker på at de to spindler er lige lange.)
I øvrigt har jeg et kanon trick, der vil få din bil til at styre, om ikke præcist, så i hvert fald tilregneligt.

Det her er hvad jeg gjorde:
Først tog jeg en bred køkkenelastik og satte den så den hele tiden tvinger forhjulene fremad (ind imod hinanden).

Så tog jeg to spidstænger og forsigtigt bukkede den ene styrespindel indtil jeg syntes indstillingen var ok. (Det tog et par forsøg og indkluderede også at jeg måtte rette den lidt op igen)

Til sidst skruede jeg hjulene helt i rette stilling ved hjælp af den store plastikskrue der sidder på undersiden af bilen (beregnet til netop det).

På billedet HER kan du se hvor du skal sætte elastikke så den ikke kommer i vejen for hjulene og hvor og ca. hvor meget du skal bukke spindlen.

Held og lykke. Og lad os lige vide, hvordan det er gået når du har testet det.
rosenaa
Jakes01 - Du har sikkert fuldstændig ret, og dine billeder er gode - men det jeg mente med styrespindlerne, var på en QD PT model (jeg gik ud fra at det var den gamle model, set ud fra billedet) der kan man nemlig godt vende spindlerne forkert, og få præcis det problem med hjulene - men nu er der så en løsning til begge modeller - så må vi håbe at en af dem kan bruges.
Ellers et kreativt forslag, med elastikken - må prøves en dag.
Curt.
Jakes01
Hej Curt.

Det er da klart. Jeg havde jo slet ikke tænkt på at det kunne være en PT, selvom jeg burde ha' luret det på billedet.
Så, Frede92, prøv lige at se om styrespindlerne har forskellig længde, for så er det der, den er gal. Og ellers kan du jo sagtens lave tricket alligevel, hvis det kunne forbedre styringen endnu mere.
Frede92
Curt: Det er en PT...

fandt faktisk også selv ud af det, på samme måde som du skrev wink.gif

Jakes01: kan man bruge det på en PT også?
Jakes01
Det er jeg sikker på man kan. Men jeg kender ikke PT modellerne, så du må prøve dig frem.
Frede92
okay...

lige nu er den under spartelen
Mads pedersen
det er da osse dig der har lagt den ind inde på Rcg****** ik'? Hvis det er.. hvorfor har du så ikke fjernet lygterne før at du begyndte at spartle den..
Kellmann
Hej..

Jeg er ny her inde, men tjek om styre pinden er bøjet.

M.v.h Kasper ohmy.gif
Mads pedersen
QUOTE (Kellmann @ 1. Dec 2005, 13:40)
Hej..

Jeg er ny her inde, men tjek om styre pinden er bøjet.

M.v.h Kasper ohmy.gif
*

Kellman-- Hvis du læser i starten af emnet så kan du se at han har fundet ed af det tongue.gif bare lige til en orientering..
Frede92
QUOTE (Mads pedersen @ 1. Dec 2005, 00:13)
det er da osse dig der har lagt den ind inde på Rcg****** ik'? Hvis det er.. hvorfor har du så ikke fjernet lygterne før at du begyndte at spartle den..
*

Jo det er mig..

Jeg har ikke fjernet dem, fordi jeg ikke lige havde lyst.

Men det kan da også være lige meget???

Den er ihvertfald igang med at blive malet nu.
Mads pedersen
okay, er det så blevet pænt.??
Frede92
de var ridsede i forvejen, så ja.

lige nu er den blevet malet.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2018 Invision Power Services, Inc.