> "suspect" lader, lade tiden langt over 1,5 timer

Reply to this topicStart new topic
post 19. Jan 2008, 01:29
Post #1
Trollefant
Hvor længe vil den preformance 1.8 lader normalt være om at lade et 1450 maH.
Jeg oplever ladetider over 1.5 timer inden lyset skifter til grønt
batteri spænding lige efter endt ladning 7,68v og der er intet power i batteriet ( ca nok til 2 min kørsel)

Level1
*

Group: Medlem
From: Glamsbjerg
Member No.: 8425

Go to the top of the page

+Quote Post

post 19. Jan 2008, 09:07
Post #2
Termo
Ca. 1 1/2 time som du selv oplever laugh.gif
Men hvorfor køber du ikk bare et 3300 Mah ?
Det tager ca. 2 1/4 time at lade op biggrin.gif

--------------------
//Termo

Onroad sucks, Stampede rocks!

(\__/)
(='.'=)This is mr.Bunny.
(")_(")Copy and paste mr.Bunny into your signature to help him gain world domination

Level1
*

From: Månen
Member No.: 8388

+Quote Post

post 19. Jan 2008, 09:24
Post #3
Sauron
Hej Trollefant.
Først vil jeg rose dig for en kort og detaljeret redegørelse omkring dit problem, det er sjældent her på forummet. notworthy.gif

Normalt vil en preformance 1.8 lader, lade dit batteri op på ca. 1 time (lidt under) HVIS dit batteri kan tage imod fuld lade strøm, ellers vil det tage længere tid.

Du skriver at batteriet spænding ligger på 7,68v lige efter endt ladning.
Det er fint, thumbup1.gif jeg er ikke sikker, men jeg tror ikke at det er dit batteri eller lader der er noget i vejen med.
Men det kan du selv finde ud af, ved at måle spænding på dit batteri, imens du aflader det.
Falder spænding ned til en 4-5 volt inden for ca. 30 sekunder er der noget galt et sted, enten med dit batteri eller din lader..
Du kan bruge en motor fra en RC bil eller en forlygte pære fra en rigtig bil til at aflade dit batteri, bare det bruger en masse strøm (3-4 amh). rolleyes.gif
(Batteri skal selvfølgelig være fuldt opladt inden du begynder at måle/aflade)

En anden ting der kan være galt, er hvis der er kommet lidt olie ind på kullene i motoren, olien danner et ”slagge lag” der forhindre motoren i at modtage strøm, og det vil føles som om at batteriet er fladt. thumbdown.gif
Nogen former for støv kan gøre det samme, men det kan som regel renses ud, det kan olien ikke. sad.gif

Dette er de 2 mest sandsynlige ting der kan være galt med din bil, tjek det og vend tilbage når du ved noget mere. thumbup1.gif

Øøøøhhhhh Termo, det batteri du foreslår at han køber, vejer lige så meget og er næsten lige så stort som hele hans bil laugh.gif

Level5

Group: Senior medlem
From: København
Member No.: 7264

+Quote Post

post 19. Jan 2008, 09:41
Post #4
Termo
Hovsa..... glemte vist lige hvor lile sådan en fætter var wacko.gif

--------------------
//Termo

Onroad sucks, Stampede rocks!

(\__/)
(='.'=)This is mr.Bunny.
(")_(")Copy and paste mr.Bunny into your signature to help him gain world domination

Level1
*

From: Månen
Member No.: 8388

+Quote Post

post 19. Jan 2008, 14:37
Post #5
Trollefant
QUOTE (Sauron @ 19. Jan 2008, 09:24) *
Hej Trollefant.
Først vil jeg rose dig for en kort og detaljeret redegørelse omkring dit problem, det er sjældent her på forummet. notworthy.gif

Normalt vil en preformance 1.8 lader, lade dit batteri op på ca. 1 time (lidt under) HVIS dit batteri kan tage imod fuld lade strøm, ellers vil det tage længere tid.

Du skriver at batteriet spænding ligger på 7,68v lige efter endt ladning.
Det er fint, thumbup1.gif jeg er ikke sikker, men jeg tror ikke at det er dit batteri eller lader der er noget i vejen med.
Men det kan du selv finde ud af, ved at måle spænding på dit batteri, imens du aflader det.
Falder spænding ned til en 4-5 volt inden for ca. 30 sekunder er der noget galt et sted, enten med dit batteri eller din lader..
Du kan bruge en motor fra en RC bil eller en forlygte pære fra en rigtig bil til at aflade dit batteri, bare det bruger en masse strøm (3-4 amh). rolleyes.gif
(Batteri skal selvfølgelig være fuldt opladt inden du begynder at måle/aflade)

En anden ting der kan være galt, er hvis der er kommet lidt olie ind på kullene i motoren, olien danner et ”slagge lag” der forhindre motoren i at modtage strøm, og det vil føles som om at batteriet er fladt. thumbdown.gif
Nogen former for støv kan gøre det samme, men det kan som regel renses ud, det kan olien ikke. sad.gif

Dette er de 2 mest sandsynlige ting der kan være galt med din bil, tjek det og vend tilbage når du ved noget mere. thumbup1.gif

Øøøøhhhhh Termo, det batteri du foreslår at han køber, vejer lige så meget og er næsten lige så stort som hele hans bil laugh.gif

Tak for roserne og hurtigt svar thumbup1.gif

en af rødderne ude på banen havde en lidt bedre lader og han kunne sagtens lade strøm til over 15 min kørsel på batteriet, bilen kørte fint og hurtigt når nu man er vant til det lille bat.
Jeg kan forresten nemt trække 2 A i længere tid under afladning hvis bare bat er ladet ordenligt op
så morfar sagde at jeg skal have en ny lader og han vil bytte uden probs.

takker for support rolleyes.gif

Level1
*

+Quote Post

post 19. Jan 2008, 14:57
Post #6
Sauron
OK, thumbup1.gif det var så en af de sjælende gange hvor det er laderen der giver problemer, det plejer ellers at være batteriet eller motoren. laugh.gif

Level5

Group: Senior medlem
From: København
Member No.: 7264

+Quote Post

post 23. Jan 2008, 07:01
Post #7
Trollefant
QUOTE (Sauron @ 19. Jan 2008, 14:57) *
OK, thumbup1.gif det var så en af de sjælende gange hvor det er laderen der giver problemer, det plejer ellers at være batteriet eller motoren. laugh.gif

Hej .

Jeg købte morfars nye preformance lader.
nem betjening, lader fint, og man kan se hvad der sker.
Så nu er vi kørende igen.

Trollefant

Level1
*

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

Skin designed by IPBForumSkins.com
Lo-Fi Version Time is now: 26. May 2018 - 16:55