> Tilkøring og indstilling af nitrobil

Reply to this topicStart new topic
post 5. Jul 2008, 19:22
Post #1
Nitro-Jens
Hey guys,

Jeg har for nyligt erhvervet mig en 1:8 Truggy med 4,1ccm og 2,4 HK. Det er en Force motor der sidder i den, og det er lige præcis denne Force motor som er problemet. For når jeg starten bilen og vil tilkøre den (ligesom der står i manualen) så sprøjter der bare nitro ud af udstødningen, istedet for den blå/grå røg som man ellers bliver lovet i manualen. Jeg har prøvet at indstille de forskellige skruer frem og tilbage, dog uden større succes. Det skal her lige siges at jeg er rimelig rookie hvad indstilling af biler angår. Men har nogen af jer en idé om hvad det kan skyldes, og evt. om det er normalt? Eller hvad kan jeg gøre for at forhindre mit brændstof i at blive spildt på den måde? Bilen kører fint nok - og er da også ved at være tilkørt, går jeg ud fra, men jeg kan bare ikke affinde mig med at brændstoffet sprøjter ud på den måde.

Jeg håber meget på jeres hjælp, og håber ikke mit spørgsmål forekommer alt for dumt.

Hilsen Jens.

Level1
*

Group: Medlem
Member No.: 8686

Go to the top of the page

+Quote Post

post 27. Aug 2008, 18:20
Post #2
JaisRønne
Jeg er ikke erfaren i faget, men ved dog nok til at kunne sige, at når brændstoffet står ud af udstødningen, så er karburatoren indstillet til en alt for fed blanding. Det er fint nok under selve tilkøringen, hvor der skal smøres godt i motoren.
Hvis du ikke kan få motoren til at tage omdrejninger, altså den drukner og går ud hvis du giver gas, kan du jo slet ikke fuldføre tilkørslen.
Så må du "leane" motoren, altså dæmpe brændstofmængden i karburatoren.

Det gør du ved at dreje skruen den høje nål en kvart til en halv omgang ad gangen med uret, og prøve igen....

Der kan også være nogle forbindelser(typisk et gevindstykke) mellem gas-servoen og karburatoreren der skal justeres på. Det burde du kunne finde oplysninger om i din manual...

Håber det lykkes. Jais

Level1
*

Group: Medlem
Member No.: 8684

Go to the top of the page

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

Skin designed by IPBForumSkins.com
Lo-Fi Version Time is now: 23. January 2018 - 11:14