> Vmax i alu?, Nogen med erfaring efterspørges

Reply to this topicStart new topic
post 19. May 2008, 08:06
Post #1
Michael N.M.
Hey derude.

Jeg har brug for lidt vejledning

Nu har jeg haft min vmax i godt et halvt år. Jeg har tænkt på at opgradere delene til de alu moffe har. Med ny motor osv ville det stå til omkring 1600 kr. Det har jeg som sådan ikke noget problem med, om ikke andet så bare for at have en vmax i alu thumbup1.gif
Men det er også en del knaster.. det er også et spørgsmål om hvad jeg kan forvente. Jeg synes at den undervogn (læs: affjedring, hjulophæng etc.) er alt alt for hård. Eller rettede den har for lidt frigang. Det kan også være bilen bare vejer for lidt. Hvis jeg skifter til Articulation balls i metal, oliestøddæmpere samt de andre alu dele, vil jeg så faktisk kunne mærke en forskel der er mere end marginal?

Skulle jeg bare naffe en TT-01? Jeg er jo langt for pro eller bare semi. For det meste bliver det bare til lidt drift i stuen.. en 1:10 er alt for stor til det alligevel.

Yep hvis nogen har været forvirret så har jeg vidst slået alle rekorder laugh.gif

Level1
*

Group: Medlem
From: Slagelse
Member No.: 8281

Go to the top of the page

+Quote Post

post 22. May 2008, 08:06
Post #2
devilofspeed
Hej Michael.

Jeg har ganskevist ikke en Vmax Drift Car, men jeg er hver uge sammen med seriøse RC-kører fra næsten hele København og omegn.

Articulation balls: dem i metal holder længere standard, fordi de standarde ser ud til at være i plast (efter øjekast på billedet). Plast holder kortere end metal. Det gør kun din bil mere holdbar.

Alu: alu-uprights vil gøre din bil lidt mere "stiv", fordi alu ikke giver sig så let som plast gør. Motormount i alu er en forstærkelse af bilen, samt det vistnok også gør din bil lidt mere "stiv", samt det også køler din motor bedre (pga de fræsede riller). Køb også et servomount i alu, det vil forstærke din servo's position. Oliestøddeæmpere er et hit, fordi din bil bliver mere stabilt, pga der er næsten ingen modstand (hvis man piller fjedren af), end std. friktionsdæmpere (som får din bil til at vælte i sving).
Din bil bliver også en lille smule tungere med alu dele, fordi alu har større massefylde (vægt pr cm3) en plastic.

--------------------
William aka Fartdjævlen

Det hedder ikke børsteløs, som er en rigtig dårlig oversættelse af Brushless! Skal det oversættes, hedder det Kulløs/Kulfri!

Ejer af:
Genesis 46 --SOLGT---
Inferno TR-15 Stadium Force
HBX EVO
Tamiya TRF TA-05MS
Tamiya TRF415MS
Nikko iRacer
MicroSizer Basic Set

Medlem af GRC og BRC. Kører 27T til PileCup og DM - Kan følge med!
Har planer om 19T udendørs...
Fartdjævlens garage

Level5

From: Charlottenlund
Member No.: 6616

+Quote Post

post 22. May 2008, 08:09
Post #3
devilofspeed
For i øvrigt, så hvis du skal drifte i stuen, så er Vmax et sikkert hit, fordi den er så lille.
Alu-oliestøddæmpere og articulation balls i metal vil gøre din bil mere "fri" i ophænget, pga. den lave modstand.

--------------------
William aka Fartdjævlen

Det hedder ikke børsteløs, som er en rigtig dårlig oversættelse af Brushless! Skal det oversættes, hedder det Kulløs/Kulfri!

Ejer af:
Genesis 46 --SOLGT---
Inferno TR-15 Stadium Force
HBX EVO
Tamiya TRF TA-05MS
Tamiya TRF415MS
Nikko iRacer
MicroSizer Basic Set

Medlem af GRC og BRC. Kører 27T til PileCup og DM - Kan følge med!
Har planer om 19T udendørs...
Fartdjævlens garage

Level5

From: Charlottenlund
Member No.: 6616

+Quote Post

post 14. Jun 2008, 23:26
Post #4
Michael N.M.
Mange tak for tips og forklaring devil smile.gif
Nu tager jeg springet og henter alt moffen har i alu til vmax'en hehe

Nu du siger det med vægten, tror du så den ville være nemmere at få til at lave lange drifts hvis jeg lagde noget dummy vægt i? Det kunne være sjovt med nogle blokke alu jeg kunne tilføje front/back for at give vægt og justere balancen i bilen.. men måske det er for marginalt med så lille en øsse?

Level1
*

+Quote Post

post 25. Jun 2008, 20:05
Post #5
Michael N.M.
Til andre som godt vil høre hvordan det så har været at skifte til alu dele, så er det ikke 'bare lige'.

Det sætter pludselig et helt andet krav til bilen opsætning, forstået at man skal være meget mere nøjagtig ellers køre den af .. ikke for godt.
Når det så er sagt, så ser det for nice ud! Effekten må vente på sig lidt endnu da jeg ikke har fået sat den korrekt op, så den står bare og kigger trist på mig, hver gang jeg går forbi den happy.gif

Level1
*

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

Skin designed by IPBForumSkins.com
Lo-Fi Version Time is now: 24. January 2018 - 03:00