> Guide til HBX Drift bil!, Drifter erfaringer søges :)
4 Pages V  < 1 2 3 4 >  
Reply to this topicStart new topic
post 20. Jun 2006, 09:50
Post #21
Highflyer
Og så nogle HPI driftkit - men du skal nok forberede dig på de ikke holder så længe som PVC eller moffes driftkit.

Støddæmpere er et must for vejgrebet, som trods alt er vigtigt ved drift. Men camber er ligemeget.

Så skal du have aluaksler på bilen og ikke midnst kuglelejer hele vejen rundt så det spinner mest muligt, og der ikke er nogle svage led i plastikbøsninger der smelter.

En graupner ESC og som sagt en 2x17 eller 18T driftmotor - og så er du på vej. 10 turns er IKKE nødvendigt for drift - så mange omdrejninger har du ikke brug for når fokus skal være på torque og bundtræk.

Er det bedre svaret?

--------------------
Skraber den ikke på jorden, så er den ikke lav nok!

Redaktør

Group: Redaktør
From: Århus
Member No.: 8

Go to the top of the page

+Quote Post

post 20. Jun 2006, 10:02
Post #22
superstock
med en 10t motor der tager over40.000rpm kan du drifte længere end med en moter der ikk tager så mange rpm

--------------------
msn: rallybilen16@hotmail.com.

hej er flyttet til hobro så vis nogen fra hobro og omegen vil køre så smid en pm eller add mig på msn :D jeg har en mellem stor sand grav mig og en ven bruger til crawling sig ti hvis du vil være med

Level4

Group: Medlem
From: mygdal
Member No.: 5288

+Quote Post

post 20. Jun 2006, 11:04
Post #23
Ash
QUOTE (superstock @ 20. Jun 2006, 11:02)
med en 10t motor der tager over40.000rpm kan du drifte længere end med en moter der ikk tager så mange rpm
*

ikke nødvendigvis. Jeg kan drifte lige så langt med en 27turns (18000rpm) motor som med en 17 turns (26000rpm) motor. Så den holder ikke helt. som Highflyer skriver så er rpm fuldstændigt ligemeget. det handler ikke om hvor hurtigt ens hjul kører rundt men om motoren kan tvinge dem rundt så man mister vejgrebet og stadig har kontrol over bilen.

/Ash

--------------------
Medlem af danmarks Drift-elite.

Garagen

Level6

From: Sønderborg
Member No.: 1832

+Quote Post

post 20. Jun 2006, 11:10
Post #24
Highflyer
Takker for det ash. Jeg kan endda på min HIMOTO lave endless drifts i cirkler med STANDARDmotoren, men det er også lige før den koger af overarbejde.

Længden på et drift har intet med omdrejninger at gøre som ash ganske rigtigt siger, men derimod noget med INDGANGSHASTIGHED at gøre, jo hurtigere du køre ligeud, jo længere og jo større diameter kan dit drift få.

Jeg vil næsten gå så langt som at fraråde folk at drifte med en 10T motor det er ganske unødvendigt.

--------------------

Redaktør

+Quote Post

post 20. Jun 2006, 13:13
Post #25
superstock
jeg har driftet med et 10t mange gange og nogle stock 21t motore og du kan lave længere drift jo hurtigere hjulende fyre rundt og man har altid et kæmpe overskud af power og det er os sjovere med højere fart når man drifter jeg kan lave 20meter lange drift med siden til og med en stock 21t så kan den næsten ikk lave 10meter

--------------------

hej er flyttet til hobro så vis nogen fra hobro og omegen vil køre så smid en pm eller add mig på msn :D jeg har en mellem stor sand grav mig og en ven bruger til crawling sig ti hvis du vil være med

Level4

+Quote Post

post 20. Jun 2006, 19:00
Post #26
Highflyer
lyder til vi har en powerslide-FAN her... som sagt ikke nødvendigt med 10T overhovedet for at rykke hjulene rundt, men ja, hvis man vil lave UBESVÆREDE (og unødvendige) 20 meter lange drifts til SIDEN så er det nemmere med 10T fremfor 17-18 stykker. mener nogle.

Jeg mener stadig det er overflødigt, og en unødvendig belastning af regulatoren, for man kan sagtens lave lige så lange drifts med 18 turns, men hvis ikke man kan finde ud af det med 18, så er det vel lettere, men mere risky med 10 turns.

--------------------

Redaktør

+Quote Post

post 20. Jun 2006, 21:48
Post #27
Ællingen
SUPER Highflyer, Dejligt en konkret svar, men også tka til Ash og Superstock, det er altid fedt med forskellige menninger.

Det var der flere på denne side der kunne lærer af:

Skriv kun hvis du ved noget om emnet
Husk at læse hele tråden igennem inden du svarer

smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif

Level2
**

Member No.: 5132

+Quote Post

post 20. Jun 2006, 21:58
Post #28
Ællingen
Hvad med diff tandhjul, er det en ide at skifte HBX std. til:

http://www.morfars.dk/rc/product_info.php?...a946a8f7446197c

og hvor mange sæt skal jeg bruge til en hel bil?

Level2
**

Member No.: 5132

+Quote Post

post 20. Jun 2006, 22:36
Post #29
Highflyer
Det holder jo bedre... du skal bruge to sæt til en hel bil.

--------------------

Redaktør

+Quote Post

post 21. Jun 2006, 07:09
Post #30
superstock
man kan sagtens drifte med (små) 21-17T motore men det går jo langt fra ligeså hurtigt som med 10T det er jo power slids der er fedest.
jeg sys det er fedest med en stor motor fordi når jeg drifter så skal jeg ikk presse motoren så hårdt. dette er min affaring med drifting

--------------------

Level4

+Quote Post

4 Pages V  < 1 2 3 4 >
Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

Skin designed by IPBForumSkins.com
Lo-Fi Version Time is now: 22. July 2018 - 11:44