> MINI-T REWIEV! M. **FILM**, Endelig kom Pengene og den...
2 Pages V   1 2 >  
Closed TopicStart new topic
post 4. Aug 2004, 12:39
Post #1
HI-TOWER
Postmanden kom mens jeg sad i underbukser, og svedte som et svin, med en kold bajer på terassen (nogle har vel ferie endnu....)

efter at ha skræmt ham fra vid og sans og han havde rystende med en del afstand til mig scannet pakken kunne jeg flå den op.. i papkassen var denne fine kasse..

--------------------
Tænd din Sender
Tænd din bil
Ellers blir du helt til GRIN!
Æ GARAGE DO!

Redaktør

Group: Chefredaktør
From: Munkebo
Member No.: 4

Go to the top of the page

+Quote Post

post 4. Aug 2004, 12:43
Post #2
HI-TOWER
inden i kassen var bilen (hvad havde i ellers regnet med???)
alt sad pænt og lige til at tage op og smække batterier i og PLAY!!!.
det tog ca 10 min at rode et par RT batterier frem og flytte krystallet så jeg kunne bruge min mini-z sender da det er den jeg er vant til...
SKAL LIGE SIGES: at den medfølgende sender virker lækker og skal nok prøve den senere... men nu var det nemmere at flå X-Tallet us´d af en mini-z og klaske det i mini-t....

--------------------
Tænd din Sender
Tænd din bil
Æ GARAGE DO!

Redaktør

+Quote Post

post 4. Aug 2004, 12:54
Post #3
HI-TOWER
Så var "DYRET" klar til at komme ud og få TÆSK!!!
den fik fuld pedal og hvinede godt som en scooter med milliongear..
det er helt OK. der er nemlig SLIP kobling på så man ikke brænder motoren af hvis den sidder fast og samtidig kan de gi lidt mere ACC. da motoren kommer op i omdrejninger fra starten af...
men hva skal man bruge det til???? AT! spænde den så der ikke er "TØSEGEAR" på den mere (den skal jo ku gå på baghjulet ik???)

så fik den HØVL ud over kantsten op op i græsset og fuld knald op over opkørselen til garagen (den sorte skråning ved fortorvet)
her kom den til kort.. den bankede i bund og det havde den net ved...
men fat MOD!!. i kassen er der skiver der kan stramme op på fjedrene så den ikke gør det. den fik lige de største i pakken og så skal jeg love for den kunne flyve. WEEE!!!!!

NÆSTE SKRIDT:
Ud i græsset. det spiller ikke hvis det er over 0,0000011111mm højt hopper den og kan næsten ikke trække sig frem. så glem det sad.gif

hmmm hva gør man så??
jo ud på grusvejen ved sportspladsen. der er fint sand/grus og der var det sku sjovt. den laver ca 2M hjulspind og kan lave hekseringe og alt muligt.
det er piise fedt at se den lave hjulspind med de små hjul og sanden sprøjter bag ud som på en af de store......

Dette er hvad der var tid til i dag. i morgen skal der leges med følgende:

--------------------
Tænd din Sender
Tænd din bil
Æ GARAGE DO!

Redaktør

+Quote Post

post 5. Aug 2004, 16:44
Post #4
HI-TOWER
Så kom anden dagen hvor accu'n var opladet og monteret.. (drt vil sige det var i går aftes, men gad ikke stoppe med at lege bare for at skrive det her...)

7,2V1000mAh er kodeordet. WROOOOOMMM!!!!!!!! smæk på tøsen.....

den klokker 26 på rullen og har et rimeligt vildt optræk og kører pisse stærkt.
før var den lidt flad når den nåede toppen på vejen og når batteriet var ved at være fladt, var der ikke rigtig ryk i den. men det er der nu...
til sidste dråbe VOLT. self er den flad til sidst men FLAD er næsten som ren STD..

nu lader dyret igen og afventer en tur til ODENSE mini-z for at blære mig lidt og få nogle ridser i min ENZO..

--------------------
Tænd din Sender
Tænd din bil
Æ GARAGE DO!

Redaktør

+Quote Post

post 12. Aug 2004, 13:36
Post #5
HI-TOWER
STØDDÆMPERE......

TEAM LOSSI'S ORIGINALE, DÆMPERE de er med OLIE (som man selv skal købe) og ser ud til at være en rigtig god kvalitet, hvilke de også er.

før kunne bilen klare et frit fald på 10cm uden at plaske ned på maven. Nu tar den næsten 20Cm så der er der en fordel klart...

Dog hænger den meget med rumpen uden SPACER's i men det hjælper meget når de monteres.

i min indkørsel har jeg en række BROSTEN som er sat SKRÅ som opkørsel til fortovet, der ville den med STD. banke i bund og hoppe op med bagenden så den lander på taget eller ruller rundt, når de tages med fuld pedal.
DEN TID ER FORBI. WEEEE med fuld knald (20-25KmH) hen over og dæmperne giver bare efter og bilen gir et lille hop.

SÅ OLIEDÆMPERE KAN KUN ANBEFALES. jeg glæder mig til at se på GPM's DÆMPERE når de kommer om de er lige så gode eller hvad.... vi får se og måske kommer der lidt om dem også hvis jeg altså køber dem....

Nogle har snakket om at fjedren går udover de SPACER's som sættes på dæmperen for at stramme fjedren.

det gør mine også. men hvis man sætter dem på nede ved stempelakselen og op så man ikke skal UDVIDE dem for at få dem ind over DÆMPERHUSET.

så sidder de stramt og de skal sidde over den sorte ring der sidder der i forvejen.

--------------------
Tænd din Sender
Tænd din bil
Æ GARAGE DO!

Redaktør

+Quote Post

post 12. Aug 2004, 13:41
Post #6
HI-TOWER
SPEED 330

GLEM DEN.

Den giver måske lidt ekstra optræk men da den er på 7,2V giver den det samme med racingpack som en std med 4.8V.

så den må bruges til noget andet..

Den er ellers en kanon god motor med kulstave og fjedre. Lige som en rigti proff. motor og den er aloxceret (eller hvad det hedder) så den er lækker at se på også..

MEN MINI-T NEJ så skal man moster modde den med 9.6V måske og se hvad det giver, men det er ikke så interessant...

--------------------
Tænd din Sender
Tænd din bil
Æ GARAGE DO!

Redaktør

+Quote Post

post 13. Aug 2004, 10:05
Post #7
HI-TOWER
KUGLELEJER:

Når en alm. mini-t drejer kan man se forhjulene ryster dette skyldes de originale plastic bøs, som også sidder i mini-z og fleste andre mærker.
de plast bøs, bliver hurtigt slidte, og har en dårlige friktion..

så derfor har gud og producenten opfundet kuglelejer og producenten en model der er forberedt til det.

så i med 8 stk 2 i hvert hjul..

det gav 2KMh på rullen og det kan omsættes til mere køretid da de før tabte 2KMh jo var en belastning af motoren så køre tid på nok 2-4% hwo counts..

forhjulene vibrerer ikke SÅ meget mere men dog lidt, som nok skal ses på senere.. og de vibrationer giver også en dårligere styring så det kan da anbefales klart.

SUMMASUMARUM: jo de skal i, men ikke i starten. Mit råd er at vente til de originale plast bøs bliver slidte og så skifte til kuglelejer på det tidspunkt..

--------------------
Tænd din Sender
Tænd din bil
Æ GARAGE DO!

Redaktør

+Quote Post

post 16. Aug 2004, 10:26
Post #8
HI-TOWER
SPEED 300

Så kom dagen hvor SPEED 300 skulle prøves..
FU*K hvor jeg ærger mig over jeg ikke gjorde det først..
Den rykker helt fantastisk og kører pisse hurtigt.

Problemer var det ikke rigtig noget af.
Jeg instalerede motoren efter MAGICMOUSE info, og borede hullerne op til de passede. det gik smertefrit.
Skrugerne passer ikke de er 2.5mm hvor SPEED 300 bruger 3mm. men det er overkommeligt.
låget til tandhjulene kunne jeg ikke få til at pase uden jeg filde skrugerne på motoren helt ind til gevinden næsten. og filede en lille MM af i plastlåget. nu gaber den en anelse i bunden, men det er dækket med tape så der ikke kommer sand ind til tandhjulene.

Så har den været på RULLEFELT
1000mAh GRAUPNER ACCU
SPEED 300 MOTOR
TAMIYA RULLEFELT
MINI-T.
DEN KLOKKENDE 36Km/H med std. tandhjul (hva det så end er)
jeg har lavet en lille film stump i kan se senere. hvor jeg nok laver hjulspind i fint sand på 3M (og så kommer der asfaldt). og lidt andet

--------------------
Tænd din Sender
Tænd din bil
Æ GARAGE DO!

Redaktør

+Quote Post

post 17. Aug 2004, 15:07
Post #9
HI-TOWER
EVALUERING....
Den er pængene værd.
Stor underholdningsværdi
Holdbar
Let at få tunet.
Holder skidt væk fra gear
Flot
Mange reservedele (ALT!!!!)
Fede GPM stumper (ka ik vente til de kommer)
OSV OSV...

negativt er svært at se når men bare er glad for den.
prisen er fair men delen er lidt dyre hvis man vælger de originale LOSSI dele. men der har vi jo heldigvis GPM.
Servoen er speciel så den kan ikke bare byttes (men den virker jo fint.) og har set at man kan modde en std servo til den så det er ikke så svært.

menjeg vender tilbage når hvedebrødsdagende er ovre. så kan jeg måske se noget mere negativt men tror det sku ikke.....

--------------------
Tænd din Sender
Tænd din bil
Æ GARAGE DO!

Redaktør

+Quote Post

post 18. Aug 2004, 22:27
Post #10
HI-TOWER
Så er første TEASER lavet til mini-t filmen
www.hi-tower.dk/MINI-T/MINI-T intro var.wmv

--------------------
Tænd din Sender
Tænd din bil
Æ GARAGE DO!

Redaktør

+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Closed TopicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

Skin designed by IPBForumSkins.com
Lo-Fi Version Time is now: 17. October 2018 - 16:52