> Race-Tin FAQ, Læs denne inden du poster!

Closed TopicStart new topic
post 6. Apr 2004, 08:49
Post #1
Morfars Support
RACE-TIN CAR FAQ
© Morfars.dk 2004

9 tips som løser de fleste problemer

1) Hvis du bruger en stor motor SKAL du bruge genopladelige batterier.
2) Det passer - GENOPLADELIGE! Duracel super power med det hele er IKKE nok!
3) Du skal bruge et motor- eller turbo mod-kit for at kunne bruge en stor motor.
4) Hvis bilen "klikker" så er der enten noget der blokerer motoren eller der er ikke nok strøm på batterierne.
5) Når du tager motorkassen ud og sætter den tilbage igen skal du checke at motorkontakterne sidder ordentligt. Bøj dem evt. forsigtigt lidt op.
6) Check dine lodninger igennem - sidder de præcis som guiden / diagrammet viser?
7) Har du husket at lodde selve printet fast til undervognen?
8) Tag en pause og et glas cola - det er nemt at stirre sig blind på den dumme bil.
Check så det hele en gang til.
9) STOP, smid ikke bilen ud af vinduet - vi finder ALTID en løsning. Send en mail til support@morfars.dk med beskrivelse af problemet samt dit ordrenr.

Level6

Group: Chefredaktør
From: Herlev
Member No.: 3

Go to the top of the page

+Quote Post

post 21. Apr 2004, 13:56
Post #2
Morfars Support
Generelle spørgsmål

Kommer der nye biler?
Der er en del modeller som ikke produceres længere. På www.morfars.dk kan du se alle de modeller som stadig produceres.

Kommer der nyt udstyr?
Ja, vi får løbende nye ting hjem. Blandt de nyeste ting er Manual Turbo II som er en videreudvikling af Turbo 1 x AA.
Der er nye hjulsæt paa vej.

Hvad er forskellen på pistolkontrol og gamepad?
Funktionelt er de helt ens - det er kun selve udformningen som er anderledes.
Auldey laver ikke længere biler med pistolkontrol - så det er så længe lager haves...

Level6

+Quote Post

post 7. Jun 2004, 19:43
Post #3
Morfars Support
Kig her hvis du har problemer

Min bil kører ikke (jeg har ikke pillet ved bilen)!?
-Tag motorkassen ud og check om kontakterne på motoren er bøjet let opad.
-Check om batterierne har forbindelse, i såvel bil som fjernkontrol, drej evt. lidt på dem.
-Lyser lampen i fjernkontrollen når der trykkes på den, hvis den ikke gør det, skal der nye batterier i denne - eller kontakterne i batterirummet skal bøjes lidt ud for at få kontakt.
-Jeg kan høre motoren snurre, men den bevæger sig ikke? - Åben kassen og præs det lille tandjul ind til der er 1 mm mellem motor og tandhjul (brug evt spidsen af en flad skruetrækker til at lave afstand med), hvis den gør det gentagene gange smid en dråbe super lim, og sørg for at der IKKE kommer lim på tandhjulet.

Bilen kører ikke (jeg har tunet den)!?
-Gennemgå lodninger på print/eventuelle relæer, og check om de er 100% som på diagram/guide.
-Check om motorkontakterne er bøjet opad så de får kontakt.
-Lyser lampen i fjernkontrollen når der trykkes på den, hvis den ikke gør det, skal der nye batterier i denne - eller kontakterne i batterirummet skal bøjes lidt ud for at få kontakt.
-Check om baghjulene er blokerede af evt. skidt i motorkassen, eller bøjet aksel.
-Vær sikker på at tandhjulet på motoren får fat i tandhjulet på akslen, hvis dette ikke er tilfældet, kan motoren presses ned ved at lægge papir/sætte tape mellem motorens top og indersiden af motorkassen.

Min bil kan ikke dreje!?
-Check om der sidder skidt i forhjulene, der evt. kunne forhindre dem i at dreje.
-Check om de selv slår tilbage i midterstilling når du drejer dem med hånden - hvis nej er styretøjet samlet forkert - kig her: Guide til samling af styretøj.
-Check om evt. Hjul mod-kit er monteret 100% som i guiden, det er MEGET vigtigt at den lille fjeder under styrespolen sidder ordentligt!
-Er ledningerne fra printet ud til styretøjet intakte?

Min bil hakker når den kører!?
-Check om kontakterne på motoren har kontakt med undervognens kontakter, bøj dem forsigtigt opad for en sikkerheds skyld.
-Bilen kan være uden for rækkevidde
-Batterierne er ved at være flade
-Åben motoren, og check om kontakterne er brændt af, dette kan let ses, hvis de er sorte og ser nedslidte ud.

Min bil skal have et skub for at køre!?
-Drej på baghjulene med hånden og læg mærke til om de er svære at dreje rundt, de skal helst kunne løbe en omgang eller derover hvis man giver dem et skub.
-Check om det er gearingen der går for stramt, skift evt. til et mindre tandhjul på motoren.
-Åben motoren, og check om kontakterne er brændt af, dette kan let ses, hvis de er sorte og ser nedslidte ud.

Min bil drejer ikke/meget dårligt når der samtidigt gives gas!?
-Er dine batterier kraftige nok til din valgte motor, jo kraftigere motor, jo flere mAh skal batterierne have.

Jeg har monteret motor/turbo mod-kit, den kan dreje men ikke køre!?
-Du skal bruge genopladelige batterier af ordentlig kvalitet
-Har motorens kontakter ordentlig fat? Prøv evt. at bøje kontakterne lidt op
-Check alle lodninger igen

Jeg har monteret motor/turbo mod-kit og min klikker!?
-Du skal bruge genopladelige batterier af ordentlig kvalitet

Jeg har monteret ny motor / hjul mod-kit og nu kører den omvendt!?
Hvilken guide har du brugt?!
Se den rigtige her.

Level6

+Quote Post

post 7. Jun 2004, 19:53
Post #4
Morfars Support
Hvordan får jeg min bil til at køre hurtigt?

En god hurtig bil:
1 stk. Race-Tin Car
1 stk. Fast Turbo Motor mod-kit
1 stk. Motor (frit valg)
1 stk. Hjul mod-kit
1 stk. Hjulsæt (efter smag)
2 stk. genopladelige batterier (af ordentlig kvalitet)

Der kunne skrives lange sider om valg af dele.
Ovenstående er en god grundmodel som kan køre > 30 km/t alt efter motor og gearing.

Level6

+Quote Post

Closed TopicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

Skin designed by IPBForumSkins.com
Lo-Fi Version Time is now: 19. July 2018 - 12:20