> Micro R/C FAQ.

Reply to this topicStart new topic
post 18. Mar 2005, 15:16
Post #1
Evo
Brug denne fejlfindingsguide til DIN micro R/C bil, være det en Bit char-g, perfection eller en klon.

Bilen kører ikke(Med eller uden tun-motor).
- Motoren sidder ikke ordenligt nede.
- Der er knækket en ledning på printet eller ned til motor-kontakterne. Lod den på igen.
- Prøv at tage motoren ud og sæt den i igen (For real - det virker nogle gange!)
- Der kan sidder fnuller i tandhjulene. Rens tandhjulene og ved akslen.
- Er batterierne i fjernbetjeningen friske?
- Er man uheldig kan motoren være brændt af!

Bilen drejer ikke(Eller drejer kun til den ene side).
- Tjek om kobberledningerne foran har kontakt til printet. Hvis ikke de har det, er du ikke på spanden bare lod dem på igen. Nogle gange er en af ledningerne knækket på MIDTEN. Så er det nødvendigt at tage hele "rullen" ud og forlænge den ledning som er knækket.

Bilen lader ikke op.
- Oftest er det pga. at batterikontakterne ikke rører kontakterne på fjernbetjeningen.
- ..Eller fordi der er ikke batterier i fjernbetjeningen eller at de bare er flade.
- Med Super bit char-g er det nødvendigt at trykke dem ORDENTLIGT ned på. De skal altså have et ekstra klem!

Bilen retter ikke op.
- Den lille fjeder som sidder på den som får hjulene til at dreje er højst sandsynligt skæv.
- ..Eller fløjet af H til, hvis man før har haft bilen åben foran.

Bilen kører i meget kort tid.
- Det har jeg oplevet før og der var det batteriet som den var gal med i bilen. Men et nyt batteri og jeg var klar til gaderne igen.
- Men prøv lige med andre batterier i fjernbetjeningen før du investerer i et nyt batteri.

Bilen kører skævt.
- Prøv at rykke lidt på den hvide pind under bilen oppe foran.
- Tjek at der ikke sidder små metalrester under bilen. De kan påvirke magneten foran.

Syntes du der mangler noget? Så skriv en mail til mig...

--------------------

Level5

Group: Senior medlem
From: Stenløse reprezentin'
Member No.: 15

Go to the top of the page

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

Skin designed by IPBForumSkins.com
Lo-Fi Version Time is now: 19. July 2018 - 12:07