> HBX Skyline Skal have Gasss..., Hvad skal jeg bruge for at få meget mere fart i min bil ?

Reply to this topicStart new topic
post 21. Sep 2008, 19:02
Post #1
DeMi0n
Hvad skal jeg bruge for at få meget mere fart i min bil ?
Jeg så helst at den kunne køre 70Km/t men det går vist ikke..
Jeg har skiftet alle "lejer" ud til stål, jeg har en 8T esc Jeg har også et par motore og så en 4500mAh batt.

Er der nogel der har Vold tunet deres HBX'er ???

Level1
*

Group: Medlem
Member No.: 8693

Go to the top of the page

+Quote Post

post 21. Sep 2008, 20:45
Post #2
MWK
Få fat i noget brushless...

Level1
*

Member No.: 8359

+Quote Post

post 22. Sep 2008, 19:24
Post #3
devilofspeed
Hej.

Jeg synes, at du skal blive hængende på 7.2V, for at tænke på at om din speedo (har en mistanke om at det er en Speed2Star Modified 8T, siden du siger 8T(?)) kan klare, hvis du sætter et kraftigere batteri på mht. spænding, dvs ikke mere end 8.4V.
Hvis du skal tune din HBX overhovedet, så køb en http://www.morfars.dk/rc/gp-ict-stock-p-1690.html og nogle bedre batterier på 3300-4000mAh.

En HBX kan ikke holde til mere end en hvad en 17T motor kan præstere, hvad angår topfart, så tag helst GP ICT Stock eller dens kraftigere "storebror" Grand Prix Stock.
GM-Racing er gode til at lave motorer, både kul og kulfri (brushless).

Når jeg nu ser MWK sige brushless, så skal man helst tage en 9.5T, som svarer til en 19T kulmotor (for at sammenligne brushless og brushed, skal man gange en brushless motors turns 2 gange), fordi at en HBX, som overnævnt, ikke kan klare mere end hvad en 17T kulmotor kan præstere.

--------------------
William aka Fartdjævlen

Det hedder ikke børsteløs, som er en rigtig dårlig oversættelse af Brushless! Skal det oversættes, hedder det Kulløs/Kulfri!

Ejer af:
Genesis 46 --SOLGT---
Inferno TR-15 Stadium Force
HBX EVO
Tamiya TRF TA-05MS
Tamiya TRF415MS
Nikko iRacer
MicroSizer Basic Set

Medlem af GRC og BRC. Kører 27T til PileCup og DM - Kan følge med!
Har planer om 19T udendørs...
Fartdjævlens garage

Level5

From: Charlottenlund
Member No.: 6616

+Quote Post

post 22. Sep 2008, 22:45
Post #4
Plusl
I'm baaaack! :-)

Jeg synes helt klart du skulle prøve at kigge nærmere på det nye 8,5T Ezrun sæt som er kommet på hjemmesiden. Der er ingen vedligeholdelse overhovedet, og du får en superfed motor og regulator, til næsten ingen penge.

Hvis du har mod på at skifte nogle tandhjul engang imellem, så ville jeg prøve det sæt samt et Suspect LiPo-batteri. Så får du masser af topfart og optræk, og en elektronik der sparker R**. Brushless og LiPo er vejen frem, og det ses flere og flere steder. Så hvorfor ikke springe med på vognen?

Med kulmotorer skal du også skifte kul, og den skal afdrejes engang imellem hvis den skal spille perfekt. Og på et tidspunkt skal du så have et nyt anker fordi det andet er slidt ned, og så kan man lige så godt købe en motor osv osv osv.

Med Brushless og LiPo får du noget elektronik der stortset ikke er til at slide ned (hvis du selvfølgelig behandler det ordentligt) så det KAN betale sig i længden.

--------------------
/Mads

Level6

Group: Senior medlem
From: Charlottenlund
Member No.: 18

+Quote Post

post 23. Sep 2008, 15:22
Post #5
DeMi0n
Så er jeg der igen !

Jeg har udskiftet den originale motor med en "ICT Stock 19T" og en "Method R 2X15T" der til har jeg givet den et 23 tand gear og så et friskt opladet 4500mAh batt. Jeg syntes ikke rigtigt der skete noget med topfarten men dækne blev nulret at indevendigt i karossen.! (ca15min så var 4stk Sprit nye dæk Væk og bilen stank af gummi støv !)

Level1
*

Member No.: 8693

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

Skin designed by IPBForumSkins.com
Lo-Fi Version Time is now: 26. May 2018 - 16:58